Registruj se za naš bilten
Prijavite se na naše imejlove
PRAVA I OBAVEZE POTROŠAČA
Prodavac je zakonski obavezan da pruži Potrošaču sve relevantne informacije o robi, uključujući karakteristike, cenu, načine plaćanja, isporuke, detalje o funkcionalnosti proizvoda i ostale ugovorne obaveze, a posebno o mestu i načinu na koji se izjavljuju reklamacije.
Prodavac je dužan snositi odgovornost za nesaobraznost robe u periodu od dve godine (računato od dana prelaska rizika na Potrošača), osim kod polovne robe gde je taj period ograničen na godinu dana.
Ukoliko isporučena roba nije saobrazna ugovoru, nakon što Potrošač obavesti Prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost. Obezbeđivanje ove usluge mora biti izvršeno u razumnom roku i bez suvišnih neprijatnosti za Potrošača.
Ukoliko se nesaobraznost pojavi u prvih šest meseci, Potrošač ima pravo na izbor između zamene, umanjenja cene ili raskida ugovora (u tih šest meseci popravka robe/usluge je isključivo uz Vašu saglasnost).
Ukoliko se nesaobraznost pojavi nakon prvih šest meseci, imate pravo na zamenu ili popravku robe/usluge iako nemate garanciju.
Raskid ugovora nije moguć ukoliko je nesaobraznost robe neznatna, te ukoliko Potrošač bude zloupotrebljavao prava po osnovu takve nesaobraznosti, biće dužan da naknadi Prodavcu svu štetu koju je time prouzrokovao.
Detaljnije se možete informisati o aktuelnom Zakonu o zaštiti potrošača na sledećem linku: ЗАКОНОДАВСТВО И ПОЛИТИКА (zastitapotrosaca.gov.rs).
OBAVEŠTENJE O NAČINU I MESTU PRIJEMA REKLAMACIJE POTROŠAČA
Potrošači koji su kupili proizvode preko sajta www.culinova.rs, eventualnu reklamaciju mogu izjaviti e-mail-om na adresu reklamacije@culinova.rs, putem obrasca Reklamacioni zapisnik – Culinova, telefonom pozivom na broj +381 21 426 172 ili poštom na adresu Bajči Žilinskog 11, 21000 Novi Sad, Metalac Home Market A.D. sa naznakom za MGM Culinova.
Prilikom podnošenja reklamacije Potrošač je u obavezi da dostavi dokaz o kupovini (fiskalni račun ili neki drugi dokument koji dokazuje da je predmetni proizvod kupljen preko sajta culinova.rs) skenirano na e-mail: reklamacije@culinova.rs ili poštom na adresu prodavca: Bajči Žilinskog 11, 21000 Novi Sad, Metalac Home Market A.D., za MGM Culinova.
Prodavac je dužan da Potrošaču bez odlaganja izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Prodavac je u obavezi da potrošaču dostavi odgovor o opravdanosti i načinu rešavanja reklamacije u roku od 8 dana nakon prijema reklamacije na adresu koju Potrošač navede u reklamacionom zapisniku. Rok za rešavanje reklamacije se prekida kada Potrošač primi odgovor prodavca i počinje da teče iznova kada Prodavac primi izjašnjenje Potrošača na odgovor trgovca. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor Prodavca u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Smatraće se da potrošač nije saglasan sa predlogom Prodavca ukoliko se ne izjasni u roku od tri dana.
U slučaju da prodavac odbije reklamaciju, dužan je da pruži odgovarajuće obrazloženje potrošaču, da ga obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Ukoliko je potrošač za kupljeni proizvod dobio garanciju i ako se reklamacija izjavljuje nakon proteka 2 godine od dana kupovine, potrošač je dužan da reklamaciju izjavi izdavaocu garancije.
Prilikom obrade podataka o ličnosti, prodavac će postupati u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti podataka o ličnosti ( Sl. Gl. RS br. 87/2018 ).
VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA
Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja sporova. Kao Prodavac smo dužni da Vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje. Dostupna je na adresi Zaštita potrošača ( www.mtt.gov.rs ).
Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora.
Prijavite se na naše imejlove